مطالب مطالب .

مطالب

تعمیر گیربکس

در لغت نامه زبان فارسی به معنای جعبه دنده می باشد. در فرهنگ معین به جعبه ای گفته می شود که دنده ها در آن قرار دارند و قدرت حرکت موتور به این جعبه منتقل می شود. سپس به کمک این دنده، به قسمت های دیگر انتقال می یابد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد گیربکس اتوماتیک و دیگر انواع گیربکس برای شما توضیح دهیم.
تاریخچه گیربکس
مطالعه منابع مختلف نشان می دهد که مردم یونان باستان اولین افرادی بودند که اجسامی شبیه به چرخ دنده های امروزی ساختند. آنها این چرخ دنده ها را از چوب ساخته و با چربی حیوانی روغن کاری می نمودند. با استفاده از این ابزار، اجسام سنگین مانند مصالح را جابه جا می کردند. در برخی موارد هم ، این دستگاه را برای انتقال آب از سطحی به سطح دیگر به کار می بردند.
در قرن 18 میلادی و همزمان با انقلاب صنعتی در انگلستان، گیربکس های امروزی ساخته شدند. در آن زمان در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گرفتند.
امروزه پیشرفت های زیادی در زمینه چرخ دنده ها صورت گرفته است. اما در آینده شاهد پیدایش نسل جدیدی از گیربکس ها با قابلیت های بیشتر و ابعاد مناسب تری خواهیم بود.

گیربکس اتوماتیک چیست؟
وظایف گیربکس :
– تنظیم ، کنترل و انتقال قدرت از یک منبع چرخان به بخشی دیگر : گیربکس باعث انتقال قدرت از موتور به قسمت های دیگر می شود. به عبارتی به راننده کمک می کند تا بتواند خودرو را با سرعت های مختلف در شرایط متفاوت کنترل کند.
– پیشگیری از سرعت های ناخواسته : در جاده ها و سطوح شیبدار به راننده کمک می کند تا اختیار سرعت اتومبیل را در دست داشته باشد.
– تنظیم جهت حرکت خودرو : گیربکس، شرایطی را فراهم می کند تا خودرو به جلو یا عقب حرکت کند. همچنین به خودرو قدرت حرکت معکوس می دهد.
– امکان درجا کار کردن موتور : در برخی مواقع که نیاز به حرکت نیست، اما باید موتور فعال باشد، مانع انتقال نیروی موتور به چرخ ها می شود.
تعمیرگاه گیربکس :
استفاده از خدمات این مرکز، باعث بازدهی خوب و عملکرد ایده آل خودرو می شود. متخصصین تعمیرگاه گیربکس به مشتریان خود توصیه می کنند تا در زمان بندی مشخص شده اقدام به تعویض روغن گیربکس نمایند. همچنین از آنها می خواهند تا خطاهای گیربکس را جدی بگیرند و با گیربکس معیوب رانندگی نکنند.
متخصصین تعمیرگاه گیربکس در اولین قدم خطای موجود در سیستم خودرو را شناسایی کرده و سپس در جهت رفع آن اقدام می کنند. مشتریان پس از تعمیر خودرو خود، می توانند از خدمات پشتیبانی و گارانتی این مجموعه استفاده نمایند. تعمیر گیربکس یکی از خدمات ما می باشد. 

قیمت تعمیر گیربکس :
فاکتورهای مختلفی در تعیین هزینه تعمیر یا تعویض گیربکس تاثیرگذارند. تخصص و مهارت تعمیرکار، هزینه خرید گیربکس، قیمت روغن، هزینه قطعات موردنیاز و … بر قیمت تعمیر گیربکس موثرهستند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۱:۵۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)