مطالب مطالب .

مطالب

فشار خون و استرس

ولی اگر طوری برنامه‌ریزی کنید که این سه کار در یک آن انجام نشود و شما خواهید توانست از بروز استرس بکاهید.

 

استرس و اثرات آن بر فشارخون

حوادثی در زندگی روی می دهد که فرد ر دچار استرس و تنش و روانی می کند. ده حادثه استرس آور به شرح ذیل می باشد:

۱ـ مرگ همسر

۲ـ طلاق گرفتن

۳ـ جدایی در زندگی زناشویی

۴ـ به زندان رفتن

 

۵ـ مرگ یک عضو نزدیک خانواده

۶ـ مجروح و یا بیماری شدن

۷ـ ازدواج کردن

۸ـ کارخود را از دست دادن

۹ـ آشتی کردن زن و شوهر پس از قهر

۱۰ـ بازنشست شدن!!

برای جلوگیری از استرس چندین کار را با هم انجام ندهید. مثلاً ازدواج، خود استرس‌آوراست بنابراین چنانچه خانه‌ای بخرید، ازدواج کنید و سرگرم شغل جدیدی شوید، خود را تحت فشار یک استرس فوق‌العاده قرار داده‌اید ولی اگر طوری برنامه‌ریزی کنید که این سه کار در یک آن انجام نشود و شما خواهید توانست از بروز استرس بکاهید.

فشار خون و استرس

برای جلوگیری از استرس محدودیت‌ها را قبول کنید. مثلاً قبول کنید که بعضی چیزها را باید از دست بدهید تا چیزهای دیگر را بدست آورید. قبول کنید که در بعضی وضعیت‌ها با محدودیت هم روبرو هستید مثلاً وقتی که ازدحام ترافیک وجود دارد باید آرامش خود را حفظ کرد. عصبانیت در این گونه مواقع مسأله را حل نمی‌کند.

ضمناً وقتی که می‌بینید در هر کاری برتری نمی‌یابید بر خود سخت نگیرید و از رسیدن به کمال دست بردارید در نوع طرح‌ریزی برنامه برای زندگی خود، محدودیت‌ها را درنظر بگیرید و از رقابت با دیگران دست بردارید.

از کمک گرفتن معقولانه از دیگران نهراسید. کمک گرفتن علامت ضعف نیست بلکه علامت آن است که شما از محدودیت‌های خود واقف هستید.

از گریه کردن نترسید. تحقیقات نشان داده است گریه امری طبیعی و یک طریقه سالم برای مبارزه با استرس است. گریه کمک می‌کند که شما عواطف خود را متمرکز کنید و به کمک آن ناراحتی خود را دفع نمائید.

موسیقی ملایم جهت دفع استرس مفید است موسیقی می‌تواند سرعت ضربان قلب را تغییر بدهد و در انسان آرامش ایجاد کند. چنانچه ناراحت هستید حتماً از موسیقی شیرین و ملایم کمک بگیرید در برنامه روزانه خود شنیدن موسیقی را یک امر بسیار لازم بشمارید و به کمک مرهم موسیقی از دردهای زندگی خود بکاهید.

همچنین موسیقی می‌تواند شخص را برای تحمل یک وضعیت توأم با استرس آماده سازد. مثلاً چنانچه از رفتن به نزد دندانپزشک احساس ناراحتی می‌کنید، می‌توانید با شنیدن یک آهنگ ملایم و آرام خود را از استرس آزاد سازید و برای برخورد با دندانپزشک خود را آماده کنید.

چنانچه شغل شما توأم با استرس باشد. سعی کنید استرس شغلتان را بخانه نیاورید.

برای دفع استرس گاهی خوردن ویتامین ب ۲ و ویتامین ب ۱ مؤثر واقع می‌شود.

بهترین طریقه مبارزه با استرس آن است که زیاد به استراحت بپردازید و غذاهای سبک بخورید. ضمناً خوردن ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیگرم ماگنیسم کمک به دفع استرس می‌نماید.

از مصرف سیگار، کافئین، نوشابه‌های الکلی به شدت بپرهیزید که باعث افزایش ناراحتی‌های شما می‌شود.

اکنون معلوم شده بعضی انواع عطرها کمک به دفع استرس می‌نماید به سراغ عطرهای ملایم بروید و از آنها برای دفع استرس استفاده کنید درمان از طریق مصرف عطرها کمک می‌کند که شما حالت استراحت به خود بگیرید.

ورزش کمک به منظم شدن جریان خونتان می‌کند بنابراین بطور منظم به ورزش پردازید. ورزش به پائین آوردن فشارخونتان هم کمک می‌کند و برای تقویت قلب بسیار مفید است. حتی راه رفتن تنها ورزش بسیار خوبی است هر روز باید مقداری راه رفت تا جریان خون منظم شود.

بعد از پیاده‌روی بهترین ورزش دیگر بازی تنیس است جوانان می‌توانند به سراغ فوتبال و اسکی و دو و دوچرخه‌سواری و کوهنوردی بروند. با توجه به وضعیت فیزیکی متفاوت هر فرد ورزش هر شخص هم متفاوت با آن شخص می باشد که باید با پزشک حتما مشورت کنید.
منبع : ایران عسل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۷:۱۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)